Dagbesteding

Een belangrijk onderdeel binnen de visie van Stichting Achter de Duinen is dagbesteding op maat. Drie van onze bewoners volgen dagbesteding buiten de woning bij een (arbeid gerelateerde) dagbesteding. Drie bewoners en een deelnemer van de dagbesteding van buiten volgen intern het dagbestedingsprogramma. Op de woning is een dagbestedingsprogramma opgezet, in samenspraak met ouders, gericht op sensorische ontwikkeling, stimuleren van vaardigheden en dagelijkse activiteiten buitenshuis.

Deelnemer dagbesteding gezocht

Op de dagbesteding is nog een plaats beschikbaar voor een deelnemer, voor maximaal tien dagdelen of vijf dagen in de week. De dagbestedingsgroep zal dan bestaan uit vijf deelnemers. Op de groep staan altijd twee professionele begeleiders, die op momenten ondersteuning krijgen van vrijwilligers. Er is door deze ruime bezetting van begeleiders en ook nog de inzet van vrijwilligers veel ruimte voor persoonlijke aandacht en ontwikkeling. Er worden dagelijks tripjes ondernomen naar het bos, de vlindertuin, speeltuin, de supermarkt of simpelweg een lekker blokje om. Eenmaal per week wordt er gezwommen bij Heliomare en fysiotherapie op de woning is een mogelijke optie. Naast de externe activiteiten is er de mogelijkheid tot snoezelen in de woning en worden er dagelijks activiteiten aangeboden.

Wat wij zoeken:

We zijn op zoek naar een persoon in de leeftijd van 16 tot 26 jaar die minimaal drie, en maximaal vijf dagen in de week (tien dagdelen) bij Stichting Achter de Duinen dagbesteding wil volgen. Uit praktische overwegingen zoeken we iemand die niet rolstoel gebonden is met een ZZP5 indicatie.

Voor vragen en meer informatie kunt u contact opnemen met: info@stichtingachterdeduinen.nl

Dagbesteding Huis achter de duinen