De woning

Het Huis Achter de Duinen is natuurlijk niet te vergelijken met een 'gewoon' woonhuis. Van te voren is goed nagedacht over waaraan de woning allemaal moet voldoen. Alle jongeren die in het huis wonen, hebben elk hun eigen zorg op maat nodig. Het huis is daarop ingericht. Het huis is comfortabel genoeg en van alle gemakken voorzien. Zo beschikt de woning over een lift en zijn er aanpassing om de zorg zo goed mogelijk te laten verlopen. Ook is de privacy van de jongeren belangrijk, zodat zij een plek hebben waar zij helemaal zichzelf kunnen zijn. Zij hebben allemaal hun eigen kamer met aansluitingen voor internet en t.v.

Bouw

De Stichting heeft het huis in eigen beheer samen met een aannemer en bijna 50 vrijwilligers gebouwd. Daarmee werd er behoorlijk op de bouwkosten bespaard. Over elk detail is goed nagedacht, zodat de bewoners hier nu prettig kunnen wonen. Dit geeft niet alleen hen vertrouwen, maar ook hun ouders, zodat ze in de toekomst samen met elkaar zo zelfstandig mogelijk hun eigen leven kunnen leiden.

Veiligheid

De veiligheid van de woning is ook belangrijk. Zo is bij het bouwen van het huis rekening gehouden met het politie keurmerk 'Veilig Wonen'. Ook is gekeken naar de brandveiligheid. De woning heeft een brandmeldsysteem met een doormelding naar de brandweercentrale. De deuren naar de kamers zijn zo gebouwd, dat ze breed genoeg zijn om snel te kunnen ontruimen bij brand of andere calamiteiten. Verder zijn alle ruimtes toegankelijk voor een rolstoel en beschikt de woning over een lift naar de eerste verdieping maar ook over een verrijdbare tillift.

Tuin

Een mooie tuin zorgt voor een extra plek waar de jongeren lekker kunnen leven en zich kunnen ontspannen. Wij zien de tuin bij Achter de Duinen als een verbinding tussen het leven buitenshuis en dat binnen de veilige muren van het huis. Er is veel aandacht besteed aan het inrichten van de tuin. De tuin is zo ontworpen met voldoende ruimte zodat iedereen zich vrij kan bewegen. Ook zijn er allerlei vaste planten en siergrassen geplant. Daarnaast is de tuin ingericht met allerlei speel- en spelmateriaal zoals een vogelnest-schommel.

Beschikbare woonplek

Ben je een gezellige man of vrouw en zou je graag in ons huis willen wonen? Wij hebben plek!

Wij wonen hier met 3 dames en 3 heren in de leeftijd van 18 t/m 28 jaar. Elke dag gaan wij op uitje; heerlijk uitwaaien op het strand, een gezellige weekmarkt of een drankje in een café. Als we maar lekker naar buiten gaan

Naast de gezellige woonruimte en de huiselijke sfeer, hebben we ook meerdere faciliteiten. De aangepaste badkamer, maar ook een groot waterbed met de mogelijkheid tot een afgesloten snoezelruimte met de bijbehorende verlichting. In de grote kastenwand bevindt zich een berg spellen, boeken en cd's. Het maken van muziek en zingen van liedjes, wordt door iedereen graag gedaan.

Eenmaal buiten bevind je je zo in het duingebied van Heemskerk, terwijl je aan de andere zijde de boeren ziet, die met hun tractoren hun werk doen.

Download de flyer met alle informatie of neem contact met ons op.

Deur 't Huis achter de Duinen
Bus voor 't Huis achter de Duinen